نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4449
-
الف
+

نظر هیات رسانه ای افغانستانی درباره نشرات آی فیلم 2

هیات رسانه ای افغانستان از نشرات کانال تلویزیونی آی فیلم 2 ابراز رضایت کردند.

به گزارش آی فیلم 2 ، «سید میر علی اصغر اکبر زاده» رییس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان به همراه «حجت الله مجددی» معین انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان و جمعی از اهالی رسانه این کشور از معینیت برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

«سید میر علی اصغر اکبر زاده» رییس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم2 ابراز داشت: من نسبت به روابط رسانه ای بین ایران و افغانستان علی الخصوص در این اواخر بسیار خوشبین هستم و همچنین بازدید های خبرنگاران از فضای رسانه ای دو کشور باعث پیشرفت در روابط فرهنگی می شود . البته نباید به همین جلسات خلاصه شود بلکه باید بیش از پیش چنین حرکات مثبتی صورت بگیرد.

اکبر زاده در ادامه سطح کیفی شبکه های تلویزیونی و رادیویی سازمان صدا و سیمای ایران را مناسب با تمام سنین خواند و گفت : در ایران برای تمام سنین برنامه و شبکه وجود دارد . از اطفال تا سنین بالا و این باعث خرسندی من است اما متاسفانه در افغانستان در این قسمت کوتاهی شده است.

وی افزود: برنامه ها باید با توجه به جامعه، سنت ها، دین و فرهنگ مردم ساخته شوند و من امیدوارم که در آینده همین اتفاق خوب که در رسانه ایران در حال انجام است در افغانستان هم شاهدش باشیم.

«سید میر علی اصغر اکبر زاده» رییس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان نیز ضمن ابراز رضایتمندی از افتتاح نشرات کانال تلویزیونی آی فیلم2 گفت: من خوشحال هستم که چنین اقدامی صورت گرفته البته باید پیش از این ها چنین می شد تا که اکنون نتیجه مثبتش را می دیدم. اما هنوز هم دیر نشده امیدوارم که دوام داشته باشد.

اکبرزاده افزود: این که آی فیلم به این فکر افتاده است که باید از طریق فرهنگ و هنر نزدیکی بین کشورهای فارسی زبان را بیشتر کرد جای بسیار خوشحالی است.

همچنین اکبر زاده دلیل استقبال مردم فارسی زبان افغانستان را از کانال آی فیلم 2 در فلم ها و سریال های تاریخی که ایران مستند سازی می کند می بیند و می گوید: فلم ها و سریال های که ایران می سازد خصوصا فلم های دینی و تاریخی واقعا عالی هستند علی الخصوص «یوسف پیامبر» که از کانال آی فیلم2 هم نشر شده است و به جرات می توانم بگویم که بیش از 20 بار در کانال های گوناگون این سریال نشر شده و مخاطبان همیشگی خود را داشته است.

او افزود:  مردم خواهان چنین برنامه هایی هستند چون دوست دارند نکات مثبتی از آن ها دریافت کنند . مردم از سریال های مبتذل که هیچ بار مثبتی برای خانواده ها ندارند خسته شده اند و اطمینان دارم که در آینده تقاضای مردم افغانستان زیادتر می شود.

در ادامه او درباره همکاری دوجانبه اتحادیه ملی خبرنگاران با صدا و سیمای ایران اظهار داشت: ما با جان و دل پذیرای همکاری های دو جانبه هستیم امید که این اتفاق همیشگی باشد.

«حجت الله مجددی» معین انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 با اشاره به این که در گذشته بیشتر رسانه های دو کشور از اتفاقات منفی که در جامعه رخ می داد اطلاع رسانی می کردند، گفت: رسانه های ایران در گذشته بیشتر چهره جنگ زده افغانستان را برای مردم جامعه خود معرفی می کردند اما در این چند سال اخیر یک جریانی به راه افتاده است که خوشبختانه رو به بهبود است.

همچنین مجددی اضافه کرد: چندی پیش تعدادی از خبرنگاران به افغانستان سفر کردند و با فضای رسانه ای افغانستان از نزدیک آشنا شدند و حالا ما هم با این بازدید بیشتر با فضای داخلی رسانه های ایران آشنا شدیم و از نظر من این بازدید های متقابل باعث رشد فرهنگی میان دو کشور می شود البته که مردم دو کشور پیش از این ها با هم نزدیک بوده اند و مشترکاتی چون زبان، فرهنگ و دین داشته اند . این امر باعث می شود که حکومت ها هم بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شوند.

مجددی در ادامه ابراز داشت: کاملا واضح است که ایران در قسمت فرهنگ، زبان فارسی و رسانه های شنیداری و دیداری از کیفیت بالایی برخوردار است و ما هیچ کاستی در رسانه ملی ایران نمی بینیم، برنامه های بسیار خوب و موثر تولید می کنند که بسیاری از مردم شهرهای افغانستان علی الخصوص شهر های نزدیک به ایران از مخاطبان پیگیر تلویزیون ایران هستند و همچنین ما که در پایتخت افغانستان هستیم از علاقمندان به صدا و سیمای ایران هستیم.

همچنین مجددی دلیل استقبال مردم فارسی زبان افغانستان را از کانال آی فیلم 2 در مشترکات فرهنگی بین دو کشور می بیند و می گوید: کاملا طبیعی است پیش از این هم گفته بودم فرهنگ، دین و زبان مشترک باعث می شود تا مردم افغانستان احساس نزدیکی بیشتری نسبت به برنامه های تولید شده ایران کنند چون برنامه های تولید شده کشورهای غربی با فرهنگ و زبان و دین مردم افغانستان مطابقت ندارد و این نزدیکی بین ایران و افغانستان باعث رشد فرهنگی و دینی مردم کشورم می شود .

به گفته وی ، متاسفانه شرایط به طوری نبوده است که رشد فرهنگی و دینی در افغانستان چشم گیر باشد اما این سریال های دینی و مذهبی باعث می شود تا مردم افغانستان اطلاعات دینی شان بالا برود.

در ادامه حجت الله مجددی درباره همکاری دو جانبه انجمن خبرنگاران آزاد افغانستان با ایران اظهار داشت: انجمن ژورنالیست های آزاد افغانستان که همتای خود را در ایران با عنوان انجمن خبرنگاران ایران دارد می توانند نسبت به نهادهای دیگر زیادتر با هم همکاری داشته باشند و اگر این همکاری ها متقابل باشد بی شک می توانیم ارتباطات خوبی در این قسمت داشته باشیم.

ف ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر